Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
betonbouw --- grenstoestanden --- balken --- kolommen --- platen --- funderingen --- 691.32 --- 693.5 --- 624.012.4 --- J. Ritzen, R. Smet --- beton --- betonconstructies --- bouwbedrijf --- ingenieurswetenschappen --- bouwmaterialen --- berekening --- dimensionering --- 691.3 --- CD-624.012.4 --- betonconstructie --- Balken --- Bekisting --- Dynamische belasting --- Betonbouw --- Dwarskracht --- Funderingen --- Grenstoestanden --- Kolommen --- Platen --- Plaatribben --- Wapening --- 624.012.4 Structures in concrete, in-situ concrete (ordinary concrete), mass concrete --- Structures in concrete, in-situ concrete (ordinary concrete), mass concrete --- 693.5 Concrete construction work. Concreting. In-situ concrete. Mass concrete. Reinforced concrete. Prestressed concrete --- Concrete construction work. Concreting. In-situ concrete. Mass concrete. Reinforced concrete. Prestressed concrete --- 691.32 Concrete. Concrete buiding elements --- Concrete. Concrete buiding elements --- beton, betonelementen --- Contains audio-visual material --- materials science --- cement [construction material] --- Structural parts and elements of building --- concrete --- elasticiteit --- Building materials. Building technology --- Glass --- Bouw: betonconstructies --- Betonbouw. --- Bouw: betonconstructies. --- Beton. --- materiaalkennis --- cement --- Engineering sciences. Technology --- Betonconstructies.
Choose an application
In dit boek gaat het om de lichaamstaal binnen de school en vooral in de klassituatie. Hoe interpreteren leerlingen, collega's of ouders bepaald non-verbaal gedrag van de docent? En hoe kan de leraar lichaamstaal gebruiken in zijn omgang met leerlingen? Hoe kan hij bepaalde non-verbale uitingen van leerlingen uitleggen? De auteur laat aan de hand van vele voorbeelden en fot's zien welke uitingen van lichaamstaal in dit verband relevant zijn. Met behulp van oefeningen kan de (aankomende) docent zichzelf trainen in het signaleren en analyseren van specifieke vormen vanlichaamstaal van met name leerlinge, maar ook collega's en ouders. Vooral komt aan de orde hoe hij met zijn eigen houding en gedrag de juiste boodschappen kan uitzenden. (Bron: inleiding)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- onderwijs --- lichaamstaal --- 305.8 --- 371.3 --- Lichaamstaal --- Non-verbale communicatie --- communicatie --- didactiek --- doceren --- leidinggeven --- lesgeven --- vergaderen --- 415.3 --- Communicatie --- Leidinggeven --- Lichaamshouding --- Relatie leraar - leerling --- 415.2 --- Communicatie ; algemeen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Uitvoerende functies --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- 415 --- Leerkracht-leerling --- Leiderschap --- Lesgeven --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Vergaderen --- Algemene psychologie --- Onderwijsstijlen --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsstijl --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
'De klas in de hand' (Acco, 1996) voorzag al in een aantal hulpmiddelen en methoden om tucht en leiding te houden in de klas, ingebed in een totaalvisie op de taak van de leraar. Trainingen en gesprekken met leraren leerden de auteur dat een verdere uitdieping van deze problematiek zeer welkom was. Van Mossevelde ging daarom op zoek naar andere mogelijkheden om tucht te houden, om klas en leerlingen te leiden. In de dagelijkse lespraktijk valt immers op dat dit relationeel aspect van lesgeven meestal intuïtief wordt aangepakt en al vlug wordt afgedaan met de vraag 'hoe kan je het meest effectief straffen?'. In PUBERS IN DE KLAS wordt duidelijk dat humor brengen in de klas en verrassingseffecten inbouwen positieve stimulansen zijn om tot een goede sfeer in de klas te komen. Bovendien blijken de in dit boek behandelde topics universeel te zijn en zelfs van toepassing in levensgevaarlijke situaties. Zo erg is het met onze klassen wel niet gesteld, maar vele leraren hebben toch dagelijks het gevoel met hun leerlingen te moeten strijden om de leiding in de klas. Daarnaast ervaren ze ook dat de methoden die het vroeger goed deden, niet langer opgaan voor de leerlingen van vandaag. Dit boek handelt over relationele inzichten en een werkbare benadering ervan voor dagelijks gebruik in de klas. De verworvenheden van gedrags- en communicatietheorieën, systeemdenken, de nieuwe benaderingen van de emotionele intelligentie en neurolinguïstische programmering (NLP) bieden de leraar kansen op een nieuwe kijk én tot anders handelen. Immers, lezen en denken zijn maar zinvol als je gedrag in de klas erdoor verandert. De praktijk blijft dan ook nog steeds dé toetssteen en barometer. Dit boek gaat over de relatie leraar-leerling. Het is een pedagogisch boek dat probeert duidelijk te maken hoe naast vakkennis voor de leraar het ook noodzakelijk voor hem is de leerlingen aan te kunnen. Het gaat met name om leraren in het voortgezet onderwijs. Van groot belang is het pedagogisch kl
Gedragsstoornissen --- Leerlingbegeleiding --- Orde houden --- Secundair onderwijs. --- Onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassfeer --- puberteit --- Initial didactic situation --- Personality development --- moeilijk opvoedbare kinderen --- 159.922.736.4 --- #gsdbP --- belonen en straffen --- gezag --- klasmanagement --- pubers --- secundair onderwijs --- straffen --- tucht --- 373 --- Eddy van Mossevelde --- didactiek --- lerarenopleiding --- pedagogie --- 481.7 --- Belonen --- Communicatie --- Emotionele intelligentie --- Interactie --- Klaslokalen --- Leerkrachten --- Leerlingen --- Lichaamstaal --- Onderwijzen --- Pubers --- Schoolreglementen --- Sociale vaardigheden --- Straffen --- Tuchtproblemen --- 484.22 --- omgang leerkracht-leerling (ler) --- 443 --- 484.23 --- Pedagogie : pubers --- orde houden --- 691 --- Klassenmanagement --- leerlingen --- Pedagogie ; methodiek --- 159.922.736.4 Psychologie van de puberteit --- Psychologie van de puberteit --- De leraar en zijn opleiding --- Pedagogie en didactiek --- 371.21 --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- #PBIB:+110.61 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pedagogie --- Klasorganisatie --- Leerlingenbegeleiding --- Lesgeven --- Orde --- Schoolreglement --- Tucht --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Onderwijsstijlen --- onderwijspsychologie --- Didactiek --- Secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- didactiek. --- onderwijsstijlen. --- pubers. --- secundair onderwijs. --- Onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen. --- ordeproblemen (onderwijs) --- Puber --- Didactische werkvorm --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit boek behandelt alle materialen die toegepast worden in werktuigbouwkundige conctructies, dat wil zeggen zowel metalen en kunststoffen als keramiek. Alle belangrijke keuze-aspecten komen daarbij aan de orde. Daarmee is dit boek vooral een onmisbaar handboek voor technisch ontwerpers, technici en ingenieurs. Anders gezegd: dit boek is in eerste instantie bestemd voor ge ruikers van materialen. Per materiaalgroep worden de belangrijkste eigenschappen besproken, en daarnaast hoe ze worden verwerkt, de beperkingen, hoe men materialen in een technische tekening of een ontwerp correct kan specificeren, enzovoort. Van ieder materiaal worden in de vorm van tabellen de belangrijkste gegevens gerubriceerd Daarnaast wordt in een bijlage een overzicht gegeven van de belangrijkste vakliteratuur. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een ruim aanbod aan opdrachten. Aangezien de fysische en scheikundige eigenschappen uitgangspunt zijn voor de beschrijving van de materiaalsoorten, is dit boek uitstekend geschikt als inleiding in de materiaalkunde voor studenten werktuigbouwkunde, vliegtuigbouwkunde, scheepsbouwkunde en aanverwante studies.
kunststoffen --- materiaalkennis --- Organic chemistry --- Plastics --- Mg (magnesium) --- Ni (nikkel) --- legeringen --- Metallurgy --- koperlegeringen --- Cu (koper) --- organische chemie --- metaallegeringen --- Al (aluminium) --- polymeren --- Materials sciences --- MMC (metaalmatrixcomposieten) --- Macromolecules --- Ti (titaan) --- 620 --- 62-039 --- 620.2 --- aluminium --- composieten --- corrosie (verroesting) --- gieten (metaal) --- harding (hardingsproces) --- keramiek --- koolstofstaal --- koper --- kunststoffentechnologie --- lijmen --- materiaalkeuze --- materialen --- oppervlaktebewerkingen --- poedermetallurgie --- roestvast staal --- staal --- toegepaste mechanica --- warmtebehandeling --- 620.19 --- 621.78 --- 621.795 --- 669 --- 669.018 --- 669.14 --- 678.5/.8 --- Composieten --- Corrosie --- Kunststoffen --- Legeringen --- Materiaalkunde --- Metaallegeringen --- Metallurgie (Metalen) --- Oppervlaktebehandelingstechnieken --- Staalsoorten --- Warmtebehandeling --- aluminiumlegering --- corrosie --- gieterijtechniek --- keramisch element --- koperlegering --- materialenleer --- metaallegering --- oppervlaktebehandeling --- polymeercomposiet --- tribologie --- 62-039 Engineering materials in general --- Engineering materials in general --- 620 Materials testing. Commercial materials. Power stations. Economics of energy --- Materials testing. Commercial materials. Power stations. Economics of energy --- Handelsmaterialen. Goederen. Waren --- (zie ook: coaten) --- (zie ook: corrosie) --- (zie ook: wrijving) --- Materiaalleer --- Technologie --- Techniek --- Metalen --- Keramische materialen --- Polymeren --- Composietmaterialen --- 620 Materiaaltesten. Commerciële materialen. Krachtcentrales. Energie-economie --- Materiaaltesten. Commerciële materialen. Krachtcentrales. Energie-economie --- Techniek (wetenschap) --- Metaal --- Composietmateriaal --- Kunststof --- Industrie --- Maatschappij --- 691 --- bouwen --- bouwmaterialen en bouwelementen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|